City Select roadblock?

Hej,

Någon som vet om det går att spärra vissa vägar i City Select för att få den att räkna en ny rutt?

Har hänt mig ett flertal ggr att jag sitter på en väg som är spärrad tex. för obehöriga fordon och City Select vill att jag tar den vägen. Enda sättet att få den att räkna om är att börja köra en annan väg som man vet leder till samma ställe. Grymt irriterande.

I exempelvis Route 66 kan man ju ange sk. "Road blocks" för att få den att räkna fram en annan sträcka.

Help...

//Pontus

Det kan man inte i City Select. Möjligen i City navigator. Definitivt ja i NAvman, Alturion, Tomtom mfl som använder Tele Atlas kartor. Blockeringen i Route 66 funkar gansk klumpigt tycker jag.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det beror på vilken GPS-mottagare du har. För närvarande är det Garmins Street Pilot 26xx som stödjer den funktionen. Eftersom de levereras med City Navigator blir det på den kartan. Men såvitt jag har förstått har det inte med kartan att göra, utan skulle fungera på City Select också.
Från Garmin har man mumlat om att det kan tänkas komma i nästa utgåva av firmware för iQue. Den levereras ju med City Select, så det tycks alltså inte spela någon roll.

Den som lever får se om det blir verklighet i fler mottagare från Garmin. Annars blir det till att använda de andra programvaror, som nämndes ovan.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips