chinook från Nimbus

Vet någon något om en paddel Chinook från Nimbus (en modifierad variant på Grönlandspaddel tillverkad i glasfiber eller grafit)? Användbarhet? Hållbarhet? För någon försäljare i Stockholmsområdet den? Priset är lite för högt för att jag ska våga köpa den över nätet utan att ha känt på den först.Jag har letat efter något liknande men får överallt bara rådet att göra en själv, vilket känns lätt övermäktigt. Känner någon till om Grönlandspaddlar i övrigt säljs någonstans? Lotta
(p.s. någon tipsade i våras om Vätternkajak i Motala, tack för tipset! De är trevliga och flexibla att ha att göra med. Rainbow-kajaker, som det handlade om då, ska vi nog inte köpa däremot; stabila, lättpaddlade men plastiga, jag tror man tröttnar och vill byta rätt snart)(fast Lasern kan nog vara bra om man har specialintressen som foto eller fiske, eller vill ha en extra kajak tillgänglig för gäster).

tack för snabbt svar! Det verkar som om det går att få tag i paddlar i trä i alla fall - klart roliga kurser på länkarna dessutom. Men om någon vet något om Chinookpaddeln vore jag glad att få veta. Lotta

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg