Byta skäddavajer

Ska byta skäddavajer på min Buccaneer. Den ska sitta bockad i spåret i skäddan (se bild). Tidigare satt den med någon elastisk massa (typ sikaflex) som var ganska lätt att ta bort mekaniskt. Vet inte om detta var original, men det har suttit i minst tio år... Är det sikaflex som är bästa valet? Alternativet är epoxi. Det skäddabytarinstruktioner jag surfat runt på verkar använda epoxi. Tankar och tips? Antar att det främst är bocken på vajern som håller den på plats.
 

Bilagor

  • skeg.jpg
    skeg.jpg
    25.4 KB · Visningar: 578

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tänk på att Sikaflex är ett varumärke. Det finns massor av olika typer av sikaflex för olika typer av applikationer. Många varianter är långt ifrån lämpliga att limma med utan vissa tätar bara och har då ingen större vidhäftningsförmåga eller mekanisk styrka.

Gå till sikaflex hemsida och kolla upp vilken typ du behöver, någon form av karosserilim tycker jag vore lämpligt.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips