Bygga tak till kajak..??

Guest

Gäst
Hehe..nu trodde ni allt att jag tänkte försöka mig på att konstruera en ny typ av kajak.. :)

Nej..det jag funderar på är en enkel och välfungerande "skyddsplats" för kajaken då den inte ligger i vattnet. Jag bor nämligen endast 20-30 meter från havet och mest praktiskt är att förvara kajaken på tomten under sommaren så att det är enkelt att sticka ut när man känner för det. Den lokala kajakklubben har jag 2,5 mil till och det är lite "surt" att behöva åka dit varje gång man känner för att ta en spontan tur. Där tänkte jag förvara kajaken vintertid.

Har visserligen en lada på tomten..men den är lite för liten för att kajaken ska få plats. Så det jag är ute efter är ett välfungerande och smidigt sätt att förvara kajaken så att den inte på något sätt tar skada.

Någon som har några tips??

/JP

Presenning

Skulle jag vara i den lyckliga situation att ha 20-30 m till vattnet, och om det inte förkommer någon stöldrisk skulle jag köpa en presenning från t.ex Clas Ohlson eller Biltema.

Per Brune

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips