Bygga bouldervägg

Hej!
Tänkte ta mig an ett projekt att bygga bouldervägg hemma i trädgården.
(Bilden är min rendering)
Behöver hjälp med val av matta. Någon som har tips på vart man kan få tag på en nedslagsmatta till bra pris?

6x4m?

Tack!
 

Bilagor

  • Rendering test.jpg
    Rendering test.jpg
    45.8 KB · Visningar: 1,205
Hej!
Tänkte ta mig an ett projekt att bygga bouldervägg hemma i trädgården.
(Bilden är min rendering)
Behöver hjälp med val av matta. Någon som har tips på vart man kan få tag på en nedslagsmatta till bra pris?

6x4m?

Tack!

Hej, det finns lite olika alternativ, men skum är ju billigast. Du behöver även en presenning dom skydd. Fallskydden är rätt dyra. Vi byggde just klart vårt boulderrum och fallskydden stod nästan för 1/3 av kostnaden inuti rummet.

Jag rekommenderar dig 2-3 crashpads som du flyttar runt istället. Dessa har du ju även med dig ut när du kör.

Mvh Martin
 
Kan inte hjälpa dig med matta men har en gammal nedplockad vägg med 20-30 grepp och massa islagsmuttrar och bultar. Den kan du få köpa för en rimlig peng. Ser ut som du bor i Götet. Väggen finns i Sävedalen // david
 
Så där ska ett Attefallshus se ut :)

Jag skulle nog också satsa på tre stycken crashpads, du måste ju förvara dem nånstans under de månaderna då det driver regn och snö sidledes.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ViktorMalm Bygga sin egna crashpad Bouldering 10
Torkil Mutter till bouldervägg Bouldering 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...