Butiker i Chamonix Frankrike

Ska ner till chamonix i sommar för lite bergsklättring och ska givetvis kolla in utbudet där nere då det sägs vara billigare än i swe. Vet ni några butiker som finns online som säljer bärgsklättringsutrustning? Har hittat en och det är cham3s.

Uthyrning?

Ska upp på Mont Blanc i Juni.
Undrar om någon vet vilken butik är bäst eller billigast när det käller uthyrning av utrustning.

Lånade tråden lite hoppas det inte gör något.

MVH
zzeezz

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Finns ett varuhus några mil bort som är fullt med bara friluftsgrejer. Tog en 30 min eller timma att ta sig dit. Jag och en polare liftade dit och tillbax, gick hur bra som hellst. Har inte namnet och så just nu, men kan kolla upp det och posta här sedan. Det är bra mycket billigare än om ni ska handla i själva chamonix. Återkommer som sagt senare med adress och dylikt.

Mvh / Erik

I själva stan finns det ett gäng butiker men nästan alla är medlemmar i samma kedja. Deras hemsida hittar ni på http://www.cham3s.com innan euron sköt i höjden var det klart billigare än i Sverige, nu är jag inte lika säker.

Om man har bil finns det lite butiker kring Sallanches som ligger nere i dalgången mot Geneve. Främst kanske Au vieux campeur men och Qucheua. Båda är stora butiker och vissa saker är betydligt billigare där men alls inte allt. Åker man ändå förbi är det definitivt värt en koll.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips