Butiker i Chamonix Frankrike

Ska ner till chamonix i sommar för lite bergsklättring och ska givetvis kolla in utbudet där nere då det sägs vara billigare än i swe. Vet ni några butiker som finns online som säljer bärgsklättringsutrustning? Har hittat en och det är cham3s.
 
Uthyrning?

Ska upp på Mont Blanc i Juni.
Undrar om någon vet vilken butik är bäst eller billigast när det käller uthyrning av utrustning.

Lånade tråden lite hoppas det inte gör något.

MVH
zzeezz
 
Finns ett varuhus några mil bort som är fullt med bara friluftsgrejer. Tog en 30 min eller timma att ta sig dit. Jag och en polare liftade dit och tillbax, gick hur bra som hellst. Har inte namnet och så just nu, men kan kolla upp det och posta här sedan. Det är bra mycket billigare än om ni ska handla i själva chamonix. Återkommer som sagt senare med adress och dylikt.

Mvh / Erik
 
I själva stan finns det ett gäng butiker men nästan alla är medlemmar i samma kedja. Deras hemsida hittar ni på http://www.cham3s.com innan euron sköt i höjden var det klart billigare än i Sverige, nu är jag inte lika säker.

Om man har bil finns det lite butiker kring Sallanches som ligger nere i dalgången mot Geneve. Främst kanske Au vieux campeur men och Qucheua. Båda är stora butiker och vissa saker är betydligt billigare där men alls inte allt. Åker man ändå förbi är det definitivt värt en koll.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rulaman sport butiker i stockholm Kläder 1
niklaz Köpa kängor i Frankrike (Serre med omnejd) Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.