Butangas / tändargas - vilket märke, vart?

Hej, jag har problem med några påfyllningsbara tändare. Jag har prövat att köpa tändargas på typ clas olsson och sen har jag beställt premium gas av märket colibri. Jag tror att den ena tändaren "delta" kloggade igen av lågprisgasen, den är genomgången nu men jag råkade pajja piezodelen :-(
Jag har även en primus power lighter, efter att jag fylde på den med premiumgasen verkar den funka sämre!

Vilken gas ska man använda och till vilka tycker ni? Det står inte så mycket på förpackningen av gasen heller så det är svårt och veta om det är någon skillnad.

Jag har inte reflekterat över att det kan vara olika. Klart att det är skillnad på gas och gas, men ändå... Jag köpte min gas på ICA eller lokala budgetboden (Bo Ohlsson) och har använt den i två olika tändare till cigarrer. Det har funkat fin-fint... Vet dock inte märke på den, kan kolla när jag kommer hem.
__
Fredrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips