Burik på keb. fjällstation

Ska till keb. i mars. Tänkte höra om de har någon butik eller liknande som säljer gas, torrkäk och liknande saker? vad är det för prisbild? Är det värt att köpa sånt där uppe och slippa dra med sig det hela vägen från hufvudstaden?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Allt finns i butiken men med tanke på att priset inkluderar transporten upp till butiken så är det inte så jobbigt att bära med sig det mesta man behöver..

// Linus

Både sprit, öl, cigg och snus finns att köpa. Det är ju en riktigt stor och fin anläggning, vilket jag tycker är synd. Förstör "känslan" lite.

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    91.5 KB · Visningar: 506
Vad ville du ha sagt med det Per? Att jag är korkad..?

Det tror jag absolut inte! Jag tyckte bara att det var väldigt lätt att hitta. Ber om ursäkt om du känner dig påhoppad.

Nu lämnar jag detta och talar i allmänhet.

Det frågas väldigt ofta om saker som dyker upp som första träff på Google om man bara försöker. Testa t.ex. att googla kebnekaise fjällstation butik. Men jag ska inte kasta sten i glashus. Jag har nog också frågat om väl enkla saker ibland :)

NT..

Det är en annan diskussion men jag tror att allt vi disskuterar här idag har disskuterats åtskilliga gånger tidigare, här och på andra sidor.. De har kanske kommit upp i andra skepnader bara..
Precis på samma sätt som alla låtar redan är skrivna, men låtskriver har satt sin prägel på den och gömt den bakom en annan tex och snygga tjejer i kortkort?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips