Brodiskussion på fjellforum

Inga reaktioner? Jag är nyfiken på hur Utsidans habituéer skulle tagit sig över den här "bron". Hr jag rätt i att informationen oftast är bättre i Sverige?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag är osäker om jag vågat använda den ”bron”. Svårt att avgöra utifrån bilderna. Är konsekvensen av fall helt fatal kanske jag avstår. Känner jag mig trygg och säker går jag troligtvis på.
Antar att det är liknande som väldigt exponerade kamvandringar/traverser där erfarna har noll problem att gå utan säkring och de som inte är vana mer eller mindre skulle få panik. Med bra skor, känd friktion där man vet gränserna, bra/tränad syn som ser grus/löst, bra psyke osv osv kan man säkert genomföra en exponerad travers på ett tryggt vis...
Om informationen är bättre eller sämre i Sverige vet jag inte...
Men jag upplever i Norge mkt högre generell erfarenhet i fjällrelaterade aktiviteter...

Bilagor

• C938E83A-38B8-46F4-B2F4-8D1B5A72D4FE.jpeg
    C938E83A-38B8-46F4-B2F4-8D1B5A72D4FE.jpeg
    122.1 KB · Visningar: 411
  • 3F184432-588E-4171-A353-B49722304F29.jpg
    3F184432-588E-4171-A353-B49722304F29.jpg
    32.2 KB · Visningar: 403

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg