BREDA skor

Jag har breda och väldigt kantiga fötter, men har inte hittat några skor förutom Evolv Defy som passar mina fötter längd och breddmässigt.
Varje gång jag går till någon affär får jag ett ryck och går igenom hela sortimentet breda skor, men det är inga som funkar. Är de bra i bredd så har jag inte rätt tryck på stortån, och är de bra i längd ligger lilltån under nästa tå, vilket gör att jag inte kan stå på den sidan.
Eftersom Defy är väldigt snälla överhuvudtaget skulle jag vilja ha något annat att byta med, det är så tråkigt att skaffa skor man egentligen inte vill ha.

Är det någon som vet något märke som skulle kunna funka?
 
Prova med arbetsskor

Prova med arbetsskor, finns massor av yrkesbutiker som säljer arbetsskor, kängor, stövlar, etc. finss även skor utan spikskydd och klämskydd etc. arbetsskor är mera ergonomiska, anatomiskt formade och mer bekvämare än vanliga skor, och håller längre... finns arbetsskor som ser ut som vilka skor som helst. Finns med bredd läst som du är i behov av etc. Ta dig till en yrkesbutiker som säljer arbetskläder och prova skor där... Kolla telefonkatalogen / kolla nätet

Några sko märken jag kan rekommendera

Arbesko AB

Jalas

Sievi

Finns många fler...

Mvh troswe
 
Mera Evolv

Hej!

Har samma problem som du. Mina fötter har aldrig passit i några europeiska märken men desto bättre i de amerikanska. Har du testat Evolv Pontas? Välj storleken noga om du vill klättra hårt och kort, eller långt och lite lättare. Och som vanligt för långturer så vill man kunna passa in en supertunn socka i den för än bättre komfort. Bra med kardborre, för snabbare av och på, på långturer.

Annars gillar mina fötter Garmont som är italienska (häpp!). Telispjäxor, kängor, lågskor. Men varför gör de inte frikkisar?

/Örjan
 
Sorry

Jag har breda och väldigt kantiga fötter, men har inte hittat några skor förutom Evolv Defy som passar mina fötter längd och breddmässigt.
Varje gång jag går till någon affär får jag ett ryck och går igenom hela sortimentet breda skor, men det är inga som funkar. Är de bra i bredd så har jag inte rätt tryck på stortån, och är de bra i längd ligger lilltån under nästa tå, vilket gör att jag inte kan stå på den sidan.
Eftersom Defy är väldigt snälla överhuvudtaget skulle jag vilja ha något annat att byta med, det är så tråkigt att skaffa skor man egentligen inte vill ha.

Är det någon som vet något märke som skulle kunna funka?

Var trött när jag skrev mitt inlägg! :/ Såg inte att det var i ett klätter-tråd! Så då blev det fel och lustigt...

Mvh troswe
 
Sorry

Inte för att negga eller så, men jag har svårt att tänka mig att det går att hitta arbetsskor utrustade med en omönstrad sula i fruktionsgummi och en tåbox som ger det där lagom tighta trycket man vill ha. ;)

Var trött när jag skrev mitt inlägg igår natt! :/ Såg inte att det var i ett klätter-tråd! Så det blev lite fel och lustigt... nu när man läser efteråt mitt svar på frågan...;)

Mvh troswe
 
Inte för att negga eller så, men jag har svårt att tänka mig att det går att hitta arbetsskor utrustade med en omönstrad sula i fruktionsgummi och en tåbox som ger det där lagom tighta trycket man vill ha. ;)

Stålhätta kanske är najs vid fotjam annars? ;)

Hej!

Har samma problem som du. Mina fötter har aldrig passit i några europeiska märken men desto bättre i de amerikanska. Har du testat Evolv Pontas? Välj storleken noga om du vill klättra hårt och kort, eller långt och lite lättare. Och som vanligt för långturer så vill man kunna passa in en supertunn socka i den för än bättre komfort. Bra med kardborre, för snabbare av och på, på långturer.

Annars gillar mina fötter Garmont som är italienska (häpp!). Telispjäxor, kängor, lågskor. Men varför gör de inte frikkisar?

/Örjan

Ska testa lite till, återkommer om det löser sig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jerklaren Klätterskor för breda fötter Klättring allmänt 3
Caroline Henriksson Skor och förberedelse för via ferrata-klättring Klättring allmänt 7
Lakritsglass Är det här rätt skor för mig? Klättring allmänt 29
Raketglass Upphittade skor örnberget Klättring allmänt 0
Rakman Går det att ha stegjärn till dessa skor? Klättring allmänt 8
osfp mont blanc skor? Klättring allmänt 3
freddocongreddo Regummera Skor Klättring allmänt 2
Robin Lindblom Klättrings skor/startpaket Klättring allmänt 20
pmk Upphittade skor i Kungsängen Klättring allmänt 0
magwo Laga skor själv, gummilim Klättring allmänt 5
gahne Skor upphittade vid Ävja Klättring allmänt 0
lillajag Stora skor - en ny trend? Klättring allmänt 3
magwo Tips på skor? Klättring allmänt 14
switley Fel Miura-skor efter omsulning i Göteborg? Klättring allmänt 8
_lia Hyra sele/skor i sthlm Klättring allmänt 0
Algatran Klätter skor Klättring allmänt 7
Visenten Skor upphittade i Källberga Klättring allmänt 0
magwo Skor: Boreal Sol? Klättring allmänt 2
Sasch Fråga ang trasiga klätter skor! Klättring allmänt 10
fredrikalbihn Skor eller kängor på via ferrata? Klättring allmänt 6
gröntäpple approach skor-vilka köpa?? Klättring allmänt 17
Trisnic Nya skor(!?) och nedfrysning Klättring allmänt 8
sladdis Skor som är bra för sprickor?? Klättring allmänt 18
evinrude Affär med Red Chili-skor i Stockholm? Klättring allmänt 1
lilla_my Skor i Häggsta Klättring allmänt 0
beda2 Skor hittade Klättring allmänt 4
Same Borttapde skor i Häggsta Klättring allmänt 3
gzzd Finns det någon leverantör av 5.10 skor? Klättring allmänt 2
Klätterdjuret Någon tappat skor vid Gåseborg? Klättring allmänt 0
Carlarmfelt Hyra skor/sele en dag Klättring allmänt 3
Tovetjarn Triop skor? Klättring allmänt 11
Olle H La Sportiva skor i Stockholm? Klättring allmänt 5
joakim_victorin Affär med bra sortiment på skor? Klättring allmänt 2
Lottisen Vilka skor ska jag köpa? Klättring allmänt 4
jenie Mina skor ramlar i bitar......... Klättring allmänt 0
Baltsar Skor borttappade i Östnora Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.