Bouldering Blekinge

Dessa borde kunna tipsa:

Var medlem där för länge sedan men topprepade mest så jag minns inte var de som bouldrade åkte - men vet att Kjugekull, som sagt Skåne, var väldigt poppis redan då.

Hittade även denna då jag säkte men verkar inte vara huvudfokus på boulder

/Patrik

Har inte testat något av dessa ställen för klättring eller liknande, men de kan kanske vara något att undersöka närmare!? Notera att det i båda fallen rör sig om Naturreservat med särskilda föreskrifter.

Skinsagylet (stora klippblock)
Anglestuegrottorna

Ser att Tjärö (båtutärd) också har några listade här, ingen aning om hur de är att klättre, men Tjärö är allmänt vacker antur:

/Patrik,

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Tack ska ni ha för tipsen! Tycker att jag har googlat & frågat många klättrare men får inga tips på ställen runtom. Är det någon som vet ifall det finns någon sida man kan söka på? Såg att det fanns för att hitta ställen i andra delar av Sverige, men inte i Blekinge.

Finns en bra app du kan ladda ner. 27crags.. Kostar 95:-spänn i månaden, men det kan det vara värt, funkar delvis utan att betala men då får man inte all beta på alla leder..

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.