BoB Yak till cykel med alluminiumram ?

Har köpt en mountain bike i alluminium. Nu undrar jag om det är lämpligt att använda min BoB Yak trailer till denna? Trailern är i chromoly stål och fästs på bakhjulets axel. Klarar alluminiumramen påfrestningen vid 30 kilos belastning på trailern? Är det nån som har erfarenhet av detta? Tacksam för svar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
www.globetrotter.de

Jag köpte min på Globetrotter + Ortliebs stora väska med rullförslutning som passar perfekt i Boben.

Totalkostnad 3000 sek ink. frakten.
Kostar bara 150 Sek att få grejorna hemkörda från Tyskland, du slipper hämta ut det på posten.

Dom drar dock pengarna på ditt Visa/Mastercard direkt du beställer så se till att löningen är på kontot innan.

Tar ca 7 dar att få grejorna om dom finns i lager.

Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips