Billigt pulsband/pulsklocka?

Hej!
MItt pulsband har lagt av och jag behöver ett nytt. Det är okodat och klockan (Suunto X6HRM) verkar funka med de flesta okodade pulsband så jag vill köpa ett bililgt pulsband eller om det blir billigare att köpa en helt ny billig klocka för att få ett nytt pulsband.
Löst pulsband från Suuntos webshop går lös på 39,90€ och jag undrar om man kan hitta billigare.

/Patrik

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kodat/okodat

Ett kodat pulsband tar bara emot signaler från en bestämd pulsklocka, medan ett okodat pulsband tar emot signaler från alla klockor i närheten och från andra källor t ex vid järnvägsspår och liknande.

Ett kodat pulsband tar bara emot signaler från en bestämd pulsklocka, medan ett okodat pulsband tar emot signaler från alla klockor i närheten och från andra källor t ex vid järnvägsspår och liknande.

Nu blev det nog flera fel.

Pulsbandet tar inte emot några signaler. Pulsbandet skickar iväg signaler till pulsklockan och till andra mottagare, som löpband och stepmaskiner som har mottagare (Polarkompatibla dom jag sett).

Om jag fattat det hela rätt, så är vitsen med ett kodat pulsband och tillhörande pulslocka, att när pulsklockan börjat ta emot data från ett visst kodat pulsband så ”vet” pulsklockan i fortsättningen från vilket pulsband den ska ta emot data från, även om det finns andra pulsband i närheten, som vid spinningpass och klunglöpning.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips