Billig brännare med bra kvalitet!

Om ni är ute efter en bra brännare till ett billigt pris så kan dealextreme vara lockande! Jag har testat 3 olika brännare och en läcker redan. Kvaliteten känns skaplig men inte bra.

På Jula köpte jag denna för 199kr http://www.jula.se/brannare-956125 den är "made in south korea" vilket i min bok slår högre kvalitetsmässigt än "made in sweden". Precision och bearbetning känns minst i primusklass och den har piezotändare vilket jag tycker är trevligt. Grytstödet är stabilt och den väger lite mindre än dealextremeköket.

Ps finns det någon AKB-mötesplats i Skåne? Hur många kök behöver man ha för att det ska räknas som ett problem? (AKB = anonyma kökberoende)

Har bara en garderob med friluftskök (ännu). Känner mig inte speciellt köksberoende. Brukar mest tre med var sitt bränsle, MSR PR, SVEA och 111. Av det senare finns det ju varianter som Actic, Explorer, Loke, Radius 34 samt 199 med flera. KISS och funktionen är det viktigaste. Läckande kök är ett otyg och tätas eller säljs.
I går i solskenet blev det nybryggt kaffe på Mossby strand, till förbipasserandes roade blickar. Skidföret var gott och vindstilla var det.
Istället för att tro att det onormalt, erkänn att det är helt normalt, andas djupt och njut med några friluftsvänner på trevligt terrängavsnitt.
go tur

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ps finns det någon AKB-mötesplats i Skåne? Hur många kök behöver man ha för att det ska räknas som ett problem? (AKB = anonyma kökberoende)

Frågar du min sambo - Fler än 1st =)

Har själv klämt på ett sånt där Kayoba, och det kändes helt OK byggmässigt.
Fast gasbrännare har ju ingen själ, så den räknas nog inte in i AKB-statistiken ;)

Korrekt gas är alltför enkelt för att kvalificera, micket, mekkigt och tändvätska annars kan det knappast räknas och de första fem är ju bara för att hitta vad man trivs med.

Jag håller mig nog till ytterligheterna då! Gas på ena sidan o vedkök på andra. De mittemellan har jag använt o ägt en del men varför gå medelvägen :) Oops,viss risk att detta blir ännu en "vilket bränsle är bäst" -tråd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips