Bilder fraan cykelsemester

Jag gjorde en laengre tur foerra sommaren paa cykel (Tallin - Almaty, ca 600mil) och har lagt ut lite bilder fraan den paa:

http://www.ghdata.nu/stellan

Jag skulle gjaerna ha lite synpunker paa hemsidan om det aer naagon som orkar kolla igenom den.

/Stellan
j_stellan@yahoo.se

Ps. Jag forsaetter turen nu paa soendag...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
lycka till

Ja det var ju precis vad jag ville se när jag sitter på jobbet och knappar på datorn...
Vilken väg tar du nu, blir det genom Kirgizistan och Tibet, KKH är väl stängd (gränsen iaf)? Har själv lite drömmar på en tur i området, men man kan inte vara tjänsteledig varje år. Men nån gång i framtiden...

...Johan...

Re: lycka till

jd; sa:
Ja det var ju precis vad jag ville se när jag sitter på jobbet och knappar på datorn...
Vilken väg tar du nu, blir det genom Kirgizistan och Tibet, KKH är väl stängd (gränsen iaf)? Har själv lite drömmar på en tur i området, men man kan inte vara tjänsteledig varje år. Men nån gång i framtiden...

...Johan...

Vad jag planera foer tillfaellet aer att ta mig ner genom Kirgistan och vidare vaesterut mot Uzbekistan. Daerifraan blir det norrut igen till Kazakhstan och vidare mot Altai. Planera att ta den nordligaste graenskontrollen mellan Kazakhstan och Kina innan jag foeljer vaestsidan av Kina soederut mot Tibet. Efter Tibet vill jag in i Burma men antagligen fungera det inte praktiskt saa jag kommer antagligen att fortsaetta till Laos innan jag kan komma mer soederut mot Thailand, Malaysia och Singapore.
Jag aaker tillbaka till Almaty paa soendag och foersoeker loesa vissa problem daer och efter detfaar jag vael se vilken vaeg det blir. Om du aer mer intresserad av fortsaettningen saa kan du skicka ett mail till mig saa jag kan skicka mail till dig naer jag uppdatera sidan.
/stellan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips