• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bhutan - Resa och Trekking

Är sugen att besöka detta mytomspunna rike i Himalaya som ser så få turister fortfarande.

Att kombinera lite vandring i Himalaya-massivet tillsammans med "must see" aktiviteter är det som lockar mest.
Är man i Himalaya så ska man ju upp i bergen en sväng :) Annars är det ju som att gå på puben och dricka vatten...
Som den här turen:

http://www.windhorsetours.com/destinations/trip.php?country=bhutan&tourid=127

Snowleopard-trek, den vackraste av vandringar i Bhutan.
Har själv vandrat i Nepal tidigare och på en mängd andra platser runt om vår jord.

Om någon är sugen på Bhutan men inte så mycket för trekking skulle jag även kunna tänka mig nån av dessa två:

* Korsa hela Bhutan och flyga hem ifrån Indien.
http://www.windhorsetours.com/destinations/trip.php?country=bhutan&tourid=57

* "vanlig" tur för att se det bästa och mesta av landet.
http://www.windhorsetours.com//destinations/trip.php?country=bhutan&tourid=60

Hade tänkt mig andra halvan av oktober eller kring månadsskiftet okt/nov.

Är en resvan kille på 36 år, bosatt i Göteborg. Som hade tänkt att besöka 100 länder innan jag trillar av pin...
Hör av er om ett av världens minst besökta och annorlunda länder lockar!

Senast ändrad:
-- Bump --

--- Bump! ---
Är också nyfiken på mer info om vandring i Bhutan. Om någon har egna och relativt färska erfarenheter är jag intresserad av att veta mer än det jag hittar vid vanligt sök på nätet.
Hur upplevelsen var av hur landet och folket känns, om det är "prisvärt" att turista där om man vill vandra och se delar av Himalaya, sevärdheter, men framförallt, berättelser om fina vandringar på ca 7-10 vandringsdagar vore intressant. Kanske egna bilder också, om jag har tur!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Anna, följ med till Bhutan istället :)

Kommer absolut lägga ut bilder och reseberättelse om det blir av (Läs: hittar reskompis).
Du kommer hitta det på min sajt. Länk finns i min profil.

Hade det inte varit bokat redan så absolut...!
Själv lyckades jag få med mig brorsan på resan. Lycka till, hoppas verkligen du hittar någon att resa med. Annars tar vi det nästa år ;)

Anna, ser ut som vi får ta det nästa år då :)

Eftersom någon reskompis till Bhutan inte verkar existera så blev det en flygbiljett till Madagaskar istället...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips