Besviken på Göteborg

Jag vill bara gnälla lite på vädret som man så gör när man bor i sverige.

Hade det lite knapert i ekonomin november-december så jag hade inte pengar att köpa mig
ett par långfärdsskridskor och annan tillhörande säkerhetsutrustning. Tänkte vänta till januarilönen då övertidsersättningen betalas ut.

Det var så härligt med minusgrader och ett vitt snötäcke över hela staden och isar på sjöarna.
Men nu! Efter julafton så har plussgraderna kommit och snön är borta. Så nu vet jag inte när
det blir av med långfärd på skridsko.

Jag önskar att golfströmmen kunde ta en annan väg ibland och låta oss ha lite vinter här.

Inte helt korrekt...

Jag tror lite att du är offer för samma feltänk som många andra. Jag räknade till 10 turer i Västergötland gjorda av GLSK sedan nyårsafton på skridsko.net . Det finns flera föreningar så totalantalet är säkert betydligt fler turer. Att snön är borta och att det regnat har varit mycket positivt för isarna.

Se till att få tillgång till www.skridsko.net så får du överblick över andras observationer och turer - det är rejält befrämjande för kunskapen vad gäller åkbara isar! Om du sen organiserar dig i någon skridskoförening som Främjandet eller GLSK så ökar också chanserna till bra turer dramatiskt.

Ha det gott! Vi kanske ses på isen nån gång!

Mvh Curt

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips