Bestigning av Keb sydtopp - Ledförslag

Kolla bara upp att toppen inte är avlyst innan. Jsust nu är den tydligen det pga det störtade Herculesplanet

Skall bestiga keb under fjällräven classic från Singi

Hej
Kapar lite frågan men eftersom diskussionen ligger nära med min fråga hoppas jag att det inte gör nåt

Tänkte passa på att göra en avstickare upp till Kebnekaise under Fjällräven Classic
Planen är att gå förbi Singis, slå upp tälten och sova sen upp och ner, beroende på tidsåtgång sova eller vandra vidare.
Men jag blir lite osäker på var alla leder och annat är, det verkar inte var så utmärkt på dom kartor jag hittar, som jag har förstått så är det durlingsled och kaffedalen som gäller

Finns det nån med erfarenhet från den sidan av kebnekaise som har en lättgånget ledförslag som har den inritad på en karta som kan skicka en skannad bild
Jag har jättesvårt att få en bild hur man går smartast
tror att jag kan få en bild hur det går till lättare om jag ser det på en karta, ni som gått, vad kan man räkna med för tidsåtgång snittar normalt 4 km/h längs kungsleden

Tack på förhand
/mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
OK.
1. Singivagge
2. Kaffedalen
3. toppen

Bilagor

• karta_keb.PNG
    karta_keb.PNG
    113.7 KB · Visningar: 771

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar