Bergans Romsdal 2 eller Nordisk Hallan PU 2

Hej!
Står i valet mellan dessa två tält.
Frågan är egentligen enkel, vilket är bäst?
Jag tältar i samband med fiske.
Vandrar inte med tältet utan det det står där det står i 14 dagar och jag har det som utgångspunkt för mitt fiske.
Kvalite är AoO, dvs det ska vara tätt mott regn och vind, enkelt att slå upp och robust.
Campar alltid i dalar och i skog så det är inte ofta det utsätts för hårda påfrestningar men ska stå pall om drt händer.
Är tacksam får ers åsikter och om ni har andra förslag.
Hilleberg är nr 1 med det är en jäkla skillnad i pris.

Tack på förhand

Ola

Utan att ta hänsyn till mått, vikt eller andra detaljer skulle jag utan tvekan välja tältet från Bergans. Notdisk Halland 2PU har PU belagd yttertältsduk vilket förr eller senare kommer att åldras och delaminera medans Bergans har silikoniserad uttertältsväv vilket har längre livslängd.
Sedan för din tänkta användning hade jag valt Bergans Romsdal 3 som har generösare mått (inte minst sitthöjden) och en rejäl absid om vikt inte är av större betydelse.

Senast ändrad:
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Utan att ta hänsyn till mått, vikt eller andra detaljer skulle jag utan tvekan välja tältet från Bergans. Notdisk Halland 2PU har PU belagd yttertältsduk vilket förr eller senare kommer att åldras och delaminera medans Bergans har silikoniserad uttertältsväv vilket har längre livslängd.
Sedan för din tänkta användning hade jag valt Bergans Romsdal 3 som har generösare mått (inte minst sitthöjden) och en rejäl absid om vikt inte är av större betydelse.
Tack för svaret , uppskattas.
Jag ska använda det själv 9 av 10 gånger. Frun är liten så hon får plats de få gånger hon är med.

Ola

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.