Bergans Light insulated jacket

I brist på Haglöfs Barrier (Både den vanliga och LIM pullovern verkar omöjliga att få tag på innan hösten) klämde jag lite på en Bergans Light insulated jacket härom veckan. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av jackan och kanske synpunkter? Kan den vara lämplig om man vill ha ett lätt förstärkningsplagg i sommarvandringspackningen?

Jag hittar inga viktuppgifter på den, finns det kanske någon här som vet?

Jag har ingen erfarenhet av den jackan men har tidigare haft en Patagonia Micro Puff Pullover som jag var nöjd med. Lätt och varm samt mycket bra spänst i fyllningen. Jag kan rekommendera denna.
Jag bytte dock till en Haglöfs Barrier Jacket då jag ville ha helt blixtlås.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja cirrus ser ju åtminstone ut att matcha barrier prismässigt, men den är något tyngre. Finns den bara att beskåda i pixelform eller kan man hitta den i fysisk butik?

Jag provade en Patagonia Down Sweater idag, den är exakt vad jag söker förutom att den har fel fyllning. Så lagom tjock och fjäderlätt. Tyvärr är jag allergisk mot fågeldun.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips