Behöver ett tips

Hej, Jag vill med 4 personer bila från Stockholm till norra Sverige, utmed kusten och därifrån till Tromso i norge och sedan köra ner till Oslo under 2 veckor. Vi ska Köra 4-5 timmar om dagen. Övernatta i stugor eller tälta.vi är intresserad av att vandra i intressanta områden. Det betyder att vi vill stanna någonstans och därifrån vandra. Det spelar ingen roll hur länge stannar vi på en plats. jag undrar om någon kan tipsa vad ska vi göra?

jag tycker det låter som för lite tid. åkte förra sommaren Dalarna-lofoten-kiruna-umeåa-dalarna på 2 veckor och det blev för lite tid.Rekommenderar minst en vecka till.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Med det turförslaget och den tiden så säger jag bara lycka till! Sverige är långt och vägarna i Norge är slingrande sköna. Ni bör hinna fika ett par ggr!

Men i konstruktivitetens tecken skulle man ju kunna tipsa om

En tur till Dalarna och över till Norge och ta Vang tex eller rentav ut till Bergen. Fortfarande mycket köra men rimligare i totala tidsbudgeten och definitivt vackert och fjäll.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips