Begagnatpris VKV Lisa

Har fått napp om en VKV Lisa Expedition i fräscht skick. Är 11000:- med padell och kapell ett okey pris för en sån eller ska man pruta?
Har provpaddlat och är nöjd, med släprodret uppfällt är det relativt enkelt att svänga runt vid bryggor mm och med rodret nedfällt är kursen lätt att hålla resp. korrigera.
Vattentätt skott bakåt med lucka i, inget skott eller lucka fram.
Vad tror ni, är det något man ska tänka på eller bara vanliga rekommendationer...

Skick?

För ett fint exemplar är priset OK. Kolla att det inte läcker i kapell skott och kanot.

Sitter du bra? (flera sitsar finns)

Paddellängd OK? En perfekt paddel är minst lika viktigt som en perfekt kajak.

Provpaddla även ett par andra modeller som referens innan du slår till.

Gillar Lisan själv men kajakval är subjektivt.

Thure
[Ändrat av thureb 2004-09-06 kl 14:38]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag tycker mycket bättre om Lisa än seagullmodellerna. Expeditionsmodellen som du funderar på är dock lite knölig att packa... Men det är väl en vanesak. Jag har bara paddlat modellen med "lösa" pedaler på sidorna. Jag föredrar ett fast stöd för fötterna när jag paddlar. Det största "felet" (enligt mig) är att sittbrunnen är för stor och inte ger det rätta stödet. Något mindre (typ nyckelhål) hade varit bra (kanske som tillval???). Priset låter väl ganska ok.

Tackar

Det blev ett köp och igår var jag ute i en å hemma och en ganska bra sväng ut på sjön, var ute tre timmar totalt. Har sen förut en hemmabyggd Smart (B.Thomasson)så nu har vi två nybörjarkajaker att slita på. Detta köp gjorde min sambo så den kommer mest bli paddlad av henne.
Lisan kändas lite snabbare än min egna trots att den nog väger tre kilo mer, däremot behövs rodret vid nästan all paddling nu i början, Lisan hade en tendens att "plana", kändes som en sladd i slow-motion ungefär.
Visst är sittbrunnen stor men det är ju lätt att komma i och ur.
Men som sammanfattning tror jag denna kajak kommer duga bra, jag tycker den är snygg dessutom, gillar den rena designen och färgerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips