Båtmässan Göteborg 2009

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Och jag som tyckte att jag läste nånting nånstans om att de kraftigt skulle utöka kajakdelen på årets båtmässa, bland annat med en massa klubbar... det kanske inte blev nånting av det. :-( Båtmässan blir tyvärr sällan särskilt intressant för oss paddlare, tycker jag. Det är liksom inte värt att gå dit om man inte råkar vara intresserad av andra båtar också. Men det fanns ju ett par intressanta programpunkter, bl.a. med Babs Lindman.

Senast ändrad:
Kajakutställarna står ihop i D-Hallen där även Svenska Kanotförbundet finns,hos dom kan du träffa lite folk från dom närmaste klubbarna som tex NPK.

/Janne

de här båtmässorna : man träffar en hel del bekanta och nya människor, men av allt som säljs är det inget jag skulle vilja ha , dyrt, komplicerat, beroende av service....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips