Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det går att åka båt från Nikkaloukta och en bit upp i vistasvaggi, går det att boka denna båt från vistasstugan ? Bokas via mobil och isåfall finns täcking i vistas?
Mvh
/Henrik
Åkte båten igår. kan meddala att det är jättehögt vattenstånd i Vistas. var lite nojjig ett tag att det inte skulle gå att komma i båten eftersom stigen till båtplatsen var översvämmad med några meter. Som tur var hittade chauffören till slut ett ställe där han kunde köra in mellan björktopparna så att vi kunde komma i båten.
En annan grej är att det är jättemycket vatten i vissa av småjokkarna så räkna med några korta vad över översvämmade bäckar.
Åkte båten igår. kan meddala att det är jättehögt vattenstånd i Vistas. var lite nojjig ett tag att det inte skulle gå att komma i båten eftersom stigen till båtplatsen var översvämmad med några meter. Som tur var hittade chauffören till slut ett ställe där han kunde köra in mellan björktopparna så att vi kunde komma i båten.
En annan grej är att det är jättemycket vatten i vissa av småjokkarna så räkna med några korta vad över översvämmade bäckar.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...