Barn skidor med remm bindning? (

Har letat efter nått billigare alternativ till dessa: http://www.asnes-ski.no/ Fick låna och prova ett par plast skidor som kostade runt 200-300Skr inkl. stavar och dom fungerade fint till vår 2åring, så över 700 för Åsnes skidorna verkar vara i dyraste laget.
Snön ligger på backen här i Norge så vi hoppas nån har nått förslag.

Mvh. Gunnar

Är det någon som har tipps på vart jag kan vända mig för att få svar på min fråga??? Snön ligger på backen så det hastar!

Mvh. Gunnar

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Begagnat

Hadde tänkt det, men just i år så blev det aldrig någon höst bytes marknad som det brukar vara här. Har letat efter begagnade skidor, men det inte hittat några med rem/stövel bindningar, dom flesta i detta skidåkningens urlan varkar mena att barn absolut skall ha "riktiga" bindningar. Om någon känner till nått forum där det diskuteras skid utrustning för barn vill jag gärna hitta dit.

Re: Begagnat

bionicon; sa:
...dom flesta i detta skidåkningens urlan varkar mena att barn absolut skall ha "riktiga" bindningar.

Håller med norrmännen (för en gångs skull).

Vi köpte våra begagnade i en skiduthyrning på en skidanläggning, med "riktig" bindning dock.

/BAX

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips