Bättre kartor i Magellan Meridian Platinum?

Jag har Mapsend WorldWide installerat men de kartor som jag kan tanka över till min GPS är ingen fröjd för ögat. Finns det kartor med "högre upplösning"? Skulle uppskatta mer detaljerade höjdkurvor osv.

Någon som har tips och råd?

Nä inte höjdkurvor

Mapsend Europe har ju bra upplösning om man bor i södra halvan av Sverige, men höjdkurvor finns det inte där. Andra kartor finns tyvärr inte att ladda upp till GPS:en.

Jag har längtat efter en uppdatering av Mapsend Europe sedan första ryktet jag hörde i augusti. Ju längre jag väntar, desto mer tror jag kommer att ingå.
:/

Det saknas verkligen en motsvarighet till Friluftskartan!!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Re: Nä inte höjdkurvor

boran; sa:
Jag har längtat efter en uppdatering av Mapsend Europe sedan första ryktet jag hörde i augusti. Ju längre jag väntar, desto mer tror jag kommer att ingå.
:/

Det saknas verkligen en motsvarighet till Friluftskartan!!

Jag har hört att det är på väg (pratade med Axhede på båtmässan i STHLM i November), dom sa att den skulle vara bra men att dom inte vågade lova när den kom. Däremot skulle det komma med "turn by turn" navigering i början av 2004.... och det skulle fungera med alla i Meridian serien utom den gula, skulle även funka med några Sportrak sa han..... *längtar*

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips