Bästa resväg till Helags

Hej! Jag ska till Helags fjällstation och möta upp en kompis. Jag har kollat upp kommunikationerna och som det verkar kommer man inte närmare än till Ljungdalen (buss 613 från Östersund).
Visserligen är det inte mer än ca 1.8 mil därifrån. Det vore bra om man kunde ta sig ända till Kläppen.
Någon som vet??

Från Ljungdalen till kläppen är det väl inte mer än en 6-7 km? Det får du nog gå... Om du har tur kanske någon som kör förbi ta upp dig? Kan ju inte vara så omöjligt att få lift, det borde väl vara en del turistaer där nu.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Nä Ljungdalen är nog sista utpost.

men varför ite kolla om du kan få privat skjuts. Ring hoteller eler turistbyrån och kolla.

jag skall oxå dit...

fast gåendes... den 25 juli.

De bussar/beställningsbusstaxi jag hittat går till Ljungdalen, Ramundberet & Funäsdalen. (Från Sveg eller Vemdalen)

Det är de som finns, men det är ju en del personer i rörelse just nu, så det finns säkert lift-möjligheter om du inte har för stor packning...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips