Bärbar VHF

Jag har en bärbar Icom som jag är mkt nöjd med! Tror att dom är karknadsledande men är inte säker. Gå in på Icom.nu så har dom en lista över återförsäljare. Annars är båttillbehörsbutiker ett hett tips även om dom är dyra, men du kan ju bilda dig en uppfattning om utbudet där och köpa någon annanstans. Navship säljer också radioapparater.

Fredrik

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Hjertmans en bra leverantör

realout; sa:
Nån som vet några bra bärbara VHF-radios? Och även var man köper dem? /Gustav

Jag har en ICOM IC-M1EV och är mycket nöjd. Bra vattentäthet, bra batterikapacitet, litet format - tja, allt är faktiskt bra.

Köpte hos Hjertmans (www.hjertmans.se) och fann både ett bra pris och god service. Hjertmans har även hanterat en reklamation jag tvangs göra (en Silva-VHF, som däremot inte kan rekommenderas - tålde ej vatten) på ett föredömligt sätt.

hälsningar
Jens (SA-9400)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips