B.W.A.R 2005

I helgen avgjordes B.W.A.R 2005, ett äventyrsrace med 42km skridskoorientering!

Banan var lagd ute på skärgårdsisen vid Fifång / Askö. Tävlingen var i år (första året) öppen för speciellt inbjudna deltagare för att testa konceptet. Tävlingen gick bra, och nästa år kommer jag ha öppen anmälan, så börja ladda mentalt för en kul skridskotävling!

24.jpg

Starten går!

36.jpg

snabbt på med grejjorna och iväg!

40.jpg

Börja jaga de andra lagen!

86.jpg

Målgång!

Läs mer här:
http://snabelslash.com/bo/?m=2&date=2005-03-06
och här:
http://www.vela.se/bwar/

/Bo

Verkar spännande, har för mig att Johan Porsby hade idéer åt detta håll för några år sedan.
Är det tidsbegränsning och risk att man inte hinner ta alla kontroller eller hur gör du för att sprida lagen?
Le Mans-start ger stilpoäng.

Räkna med ett lag ifrån Göteborg nästa år.

-Palle

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bengt F; sa:
Ok Palle, jag är på ! Kan det bli skredstångsinslag med tro?
//Bengt

Ni är välkomna! Nästa år kommer evenemanget bli större, det är många som verkar intresserade av ett sådant här lopp!

Skredstång kan behöva föras, det beror på isläget, isen bestämmer.

/Bo

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips