B.W.A.R 2005

I helgen avgjordes B.W.A.R 2005, ett äventyrsrace med 42km skridskoorientering!

Banan var lagd ute på skärgårdsisen vid Fifång / Askö. Tävlingen var i år (första året) öppen för speciellt inbjudna deltagare för att testa konceptet. Tävlingen gick bra, och nästa år kommer jag ha öppen anmälan, så börja ladda mentalt för en kul skridskotävling!

24.jpg

Starten går!

36.jpg

snabbt på med grejjorna och iväg!

40.jpg

Börja jaga de andra lagen!

86.jpg

Målgång!

Läs mer här:
http://snabelslash.com/bo/?m=2&date=2005-03-06
och här:
http://www.vela.se/bwar/

/Bo

Verkar spännande, har för mig att Johan Porsby hade idéer åt detta håll för några år sedan.
Är det tidsbegränsning och risk att man inte hinner ta alla kontroller eller hur gör du för att sprida lagen?
Le Mans-start ger stilpoäng.

Räkna med ett lag ifrån Göteborg nästa år.

-Palle

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Bengt F; sa:
Ok Palle, jag är på ! Kan det bli skredstångsinslag med tro?
//Bengt

Ni är välkomna! Nästa år kommer evenemanget bli större, det är många som verkar intresserade av ett sådant här lopp!

Skredstång kan behöva föras, det beror på isläget, isen bestämmer.

/Bo

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips