Att handla cykel före rean

Alldeles nyligen köpte jag en mountainbike. Jag kände mig mycket nöjd med köpet ända tills butiken mindre än en vecka efter köpet skickade mig ett glatt meddelande om att man nu lämnade 15 % på bland annat mountainbikes av aktuellt märke.
Jag tycker att man kunde ha tipsat om rean i förväg. Jag fick en massa förklaringar till varför man inte kunde göra något på priset i efterhand. När jag sa att det är skillnad på att kunna, få och vilja, fick jag en förvirrad blick tillbaka.
Finns det några regler eller rekommendationer kring det här? Eller är man utlämnad åt butikens goda vilja?
 
Alldeles nyligen köpte jag en mountainbike. Jag kände mig mycket nöjd med köpet ända tills butiken mindre än en vecka efter köpet skickade mig ett glatt meddelande om att man nu lämnade 15 % på bland annat mountainbikes av aktuellt märke.
Jag tycker att man kunde ha tipsat om rean i förväg. Jag fick en massa förklaringar till varför man inte kunde göra något på priset i efterhand. När jag sa att det är skillnad på att kunna, få och vilja, fick jag en förvirrad blick tillbaka.
Finns det några regler eller rekommendationer kring det här? Eller är man utlämnad åt butikens goda vilja?

Det är ju fri prissättning så det är helt och hållet upp till butiken att göra så.
 
har varit med om precis samma sak, där inhandlades en jacka åt flickvännen klockan 17:00 precis när butiken stängde, åkte förbi klockan 10:00 dagen efter när dom öppnade och då var minsann 40% REA. det slutade i total bojkott av butiken av hela bekantskapskresten.. nu går vi ofta dit och provar plagg som vi sedan köper på internet..

:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.