Arrangör Kili

Hej,

jag och en kompis tänkte ge oss på Kilimanjaro nu i början av nästa år. På grund av att ingen av oss varit i Afrika samt aningen tidsbrist tänkte vi ordna det mesta hemmifrån.

Har någon lite input att ge? Vi har kollat Äventyrsresor, Jambo Tours och Anderssons. Generellt sett verkar deras resor ganska lika men är det någon som varit nere med någon av dem? Någon som fungerat bra / mindre bra?

/Micke
 
Hallå!
Jag var i Tanzania för drygt 2 år sen och gjorde bla. en Kili-trekking. Vi valde Machame route som lär vara ngt mindre tätbefolkad än Marangu route. Det var en fantastisk tur. Jag anlitade en firma som heter JM Tours. Det är en Finlands-Svensk kvinna som driver den. Allt fungerade perfekt och killen som arrangerade allt åt oss (trekking och safariturer) driver nu sin egen firma
(Evans Adventure Tours). Du kan kontakta honom på evansadventuretours@hotmail.com om du vill och hälsa från mig.
Det finns nog mkt skrivet i olika trådar här på utsidan om kili, men du får gärna kontakta mig om det är ngt du undrar över.
Lycka till!
/freddy
 
Jag åkte ner till Tanzania och besteg kili i Jan/Feb. Åkte med en resa som arangerades via friluftsfrämjandet. Friluftsfrämjandet samarbetar med Anderson African Adventures. Jag är mycket nöjd med min resa, bra guider och vi hann med både safari och att besöka zanzibar även fast vi inte var där så länge.
 
Om ni inte redan har kommit iväg till Tanzania kan jag rekommendera Kihansi Afrikaresor. Jag har två bekanta som har åkt med dem, otroligt nöjda båda två, och jag och min sambo åker i juni för Kilimanjaro, safari med mera. Bra priser och proffsigt bemötande.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.