Argentiére eller L2D?

Hej!

Planerar in en skidresa med UCPA till v 11-12 och forskar febrilt i vilket av ställena som är bäst. Har själv åkt sommarskidåkning i Les deux Alps men fick inte riktigt kläm på hur mkt mer det är på vintern. Dela gärna med er av era erfarenheter! Våra nivåer är väl allt från rött till offpist och vi åker alla carving i grunden men kan nog tänka oss testa lite annat också.

Mvh,
Anna-Karin

Skynda skynda

Tja jag vet inte så mycket om Les deux Alps men i Argentiére har jag varit två ggr med UCPA och kört snowboard offpist. Det har varit toppen.

Men det jag tror är att ni måste skynda er om ni skall få några platser. Ni åker ju inte under lågsesongsveckorna direkt och så vitt jag vet så brukar många av resorna fyllas redan första veckorna efter att katalogen kommit. Katalogen kom i början av september så...

Så skynda boka! Lycka till!

/U

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
l2a

Tjena
Om ni är ett gäng med olika nivå kan nog L2A vara bra. Byn är ju inte särskilt spånnande med en enda jättelång gata. Men berget är bra med en blandning av smörbackar till hyfsad offpist. Bland annat turen ner till St Christof är att rekomendera. Och närheten till La Grave är ju ett plus.
I Argentiere behöver alla i gruppen vara hyfsat avanserade för att ta del av offpisten.
Men prova i stället Alp D Heuze som har ettbättre berg.
Lycka till

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips