Årets kap! :)

Så nu ska årets dust med ryggsäcken tas! Har bestämt mig för att kapa några saker och byta ut några saker:

Ouppdaterade listor finns här: http://www.natursajten.se/?p=nedladdning

Saker jag direkt ska ändra:

* Kartor ca 100 gram sänks till 20 gram, kopiera och plasta in (tack Alven!)
* Kök Omnifuel (tuuungt, men säkert, men mitt Pocket Rocket bevisar att det kan mer än jag trodde), 500 gram inkl rep ner till 86 gram
* Skorna byts ut mot ett par lättare och vattentäta från Mion som jag gått in nu

Vikt nere i ca 4,7 kg från 5,2 med Marmot Atom och Vapor Trail (bekväm rygga på 1038 gram).

Kom med funderingar!

// Jocke

Hej Joakim!

Vilka skomodell från Mion är det du har köpt och hur/var köpte du dom? De ser ut ha några intressanta modeller på sin hemsida.

Robert

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Hej Joakim!

Vilka skomodell från Mion är det du har köpt och hur/var köpte du dom? De ser ut ha några intressanta modeller på sin hemsida.

Robert

Jag har testat 3 olika, med ungefär samma passform. Nu kör jag dock Ebb tide då dessa passade mig bäst i brant och stenig terräng. Måste bara säga att det är så skönt att bara kunna stampa ner i johkarna och slippa bry sig om djup och vassa stenar! :)

// Jocke

Låter härligt att kunna plaska omkring OCH kunna klara blockterräng i så lätta dojjor!

Dock min andra fråga, var köpte du dom? Finns de i någon svensk butik eller är det internet som gäller?

Robert

Va roligt!

Jag har stora planer med en cykeltur i dom svenska fjällen i sommar, lätt packning är ett måste..

Jag planerar att spara 3 kg i bytet mellan hilleberg stalon och tarp, 1 kg i byte till bra sovsäck, och 1 kg i byte från en osprey aether 70 till en osprey talon 44.. Och 1 kg i bytet från optimus nova+ samt terra-kokkärlsset till Optimus Crux samt Primus litech kokkärlsset.. Och så barlasa med en downmat och förlora 400 gram jämfört med cellplast, men vafan ;)

Det är årets planerade kap för riktigt lätta turer :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.