Arealberäkning med 60Cx

Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.

Jag vet att det skall gå att göra en arealberäkning med 60Cx men trots att jag läser i användarhandboken hur man man skall göra så lyckas jag ej få fram menyn där jag kan välja areaberäkning. Någon som kan beskriva hur man gör detta? Tacksam för ett pedagogiskt svar.
Är det ingen som har använt funktionen areaberäkning på sin Garmin 60Cx eller har den blivit omodern? Någon som vet om Oregon och Colorado har den finessen?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en 60CSx med det borde väl vara samma sak.

När jag sparat ett spår så står det ju rak upp och ned (när man markerar spåret i apparaten):
Area
x.x km^2

Likaså när jag tankar över spåret till Muppsås, när man väljer "egenskaper".

Är det inte så för dig?

Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.

Han menar nog att han vill mäta en area utan att gå vägen över ett sparat spår.
Menu -> Menu -> Spår -> Menu -> Area beräkning.
Tryck start, traska omkring, tryck stopp och läs av.

Tack för tipset! Jag har en fastighetskarta i min 60Cx och då kan det vara ett bra hjälpmedel att beräkna arean vid skrivbordet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips