APS till Posterformat

Jag undrar om det finns någon möjlighet att framkalla APS negativ till posterformat (helst 50x75) någonstans? Blir det väldigt dålig kvalitet? Vad kan det kosta?

Stockholms bästa framkallning och proffsigaste personal finns på odenlabbet. Tre butiker finns för närvarande.

Se deras sida på
http://www.odenlab.se
visst är det dyrare än på andra ställen, men det lönar sig i alla fall. Bara att prata med människor som kan något är värt en hel del.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kolla med Arkitektkopia om du vill ha riktigt stora saker... ;o)

Jag har testat med bra resultat...

Förresten... jag glömde... Här i Östersund har vi en datorbutik som har en A1-scanner. De tar 100:- per A1 i fyrfärg, fast då är det inte UV-beständigt och på matt papper...
[Ändrat av larsdahlin 2003-10-01 kl 17:14]

Kvalité

Jag undrar om du kommer att bli nöjd med kvalitén på kopian du får. Rent teknikst går det säkert att göra en hur-stor-som-helst plansch från ett APS-negativ, men kvalitén kommer att sjunka i takt med att storleken ökar. Om du jämför med 35-mm film (det som man har i de vanligaste systemkamerorna) är negativet mindre än med 35-mm-film. Det betyder att vid samma förstoringsgrad (och därmed samma kvalitéförlust) kommer ett APS-negativ att ge en mindre kopia. Personligen ställer jag mig mycket undrande till att förstora ett APS-negativ till 50*70. Som sagt, det låter sig göras, men hur blir resultatet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips