Annorlunda dykresor

Vanliga resguider som Lonely Planet, Rough Guide etc ger inte så mycket tips om ovanliga dykresmål. Vissa bra träffar hittar man på nätets sökmotorer men det blir allt svårare ju mer webben växer. Titta i stället in lite på akvaristsajter som http://www.ciklid.se där du kan hitta en del artiklar (under Ciklidbladet) om dykresor till de stora sjöarna i Afrika (Malawi, Tanganyika). Verkar som om allt fler av oss gamla akvarienördar upptäckt hur kul det är att göra "hemma hos-besök" hos firrarna.
Har du fler tips på var man hittar annorlunda resor?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
åååhhhh! så härligt kul det låter:)

verkligen!!!! hemma hos akvariefiken...verkligen underbart! se upp med bilharzian (snäckfeber) bara...i vissa sjöar o stillastående vatten...kolla det först rekommenderar jag...annars är ju alla såna där länder dit man inte brukar resa (krig o katastrofområden) annorlunda :) fast det är ju kanske inte att rekommendera...det är annars fint att dyka i mombasa (tanzania)...och syrran som bor i dominikanska republiken rekommenderar varmt att snorkla runt där...:)själv har jag alltid velat åka till cucenaam..salto del angel...angelfallen...venezuela...hehe...men det är lite svårt att göra med fem barn :) men vänta bara tills jag blir gammal kärring :) here I come :) :)
kraaaaaaaam till alla som vill från ninapenda

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips