Anatomisk skumsits på VKV hoftstødsits ?

Jeg har en VKV sits med hoftstöd og thermarest-dyna.

Har noen prøved å lime på en VKV anatomisk skumsits i stedet for å bruke thermarestdynan?

Jeg tror at det kanskje blir stødigere å sitte på en anatomisk skumsits, føler litt dårlig båtkontakt på thermarestdynan...

Jan Gunnar

Nej, jag har inte testat skumdynan i höftstödssiten. Däremot har jag också funderat på att prova.

Ett típs är annars att ha väldigt lite luft i Thermarestdynan. Jag brukar inte ha mer än att jag "sitter igenom" dynan litegrann på mitten. Det tycker jag ger betydligt stadigare sits än att ha den ordentligt uppblåst. Och än så länge har det inte givit någon träsmak (eller skall det heta "plastsmak"?)

Peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips