Anaris-Vålådalen

Försöker hitta lite info om vandring mellan Anarisstugan och Vålådalen. Det enda jag får upp är vandring till Vallbo... Hur långt är det vidare sedan till Vålådalen när man kommer till Vallbo?

Eller kanske det är bättre att gå Lunndörstugan ner till Vålådalen över issjöarna och Pyramiderna? För det finns väl en väg däröver?

Jag har gått sträckan Anarisstugan till Vålådalen och omvänt, några gånger. Fin och varierande sträcka. Från Vallbo till Vålådalen är det mycket lättvandrat, vill minnas att det var ca 7-9 km. Om du kan välja så är det mindre jobbigt att gå från Anarisstugan till Vålådalen, med en fin utsikt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja jag planerar att komma från Lunndörrsstugan mot Anarisstugan. Så om man räknar Anaris-Vallbo 18 kilometer och så ytterligare 7 -9 till fjällstastionen Vålådalen.

Ett annat tips att planera vandringar med är Outdooractives route planner, man behöver skapa ett konto men inget måste att bli betalande medlem.
De allra flesta STF stationer/stugor finns med i sökmotorn, de få som inte gör det så kan man kopiera in koordinater från svenskaturistforeningen.se och skapa ett delmål med dom.

Route Planner

Exempel på rutt (klicka kartan på sidan så får du upp större karta & höjdkurva)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips