Aluminiumrör till Bergans Kompakt 2 ???

Jag hade för en tid sedan en fråga om en tygbit som följde med till "Everest Travel Bike 2", denna visade sig vara ett absidgolv...
Jag lämnade dock tillbaka detta tält och köpte ett "Bergans kompakt 2" som jag är mycket nöjd med.
Dock låg det en sak även i denna påse som jag inte kan klura ut vad det ska vara till...
Ett aluminiumrör som är ca 10-12 cm långt och ca 1cm i diameter.
kan någon upplysa mig om vad det är till för?

Bilagor

• IMG_0409.jpg
    IMG_0409.jpg
    94.9 KB · Visningar: 1,045
Reparations-hylsa.

Om en tältstång går av så trär du på hylsan över brottet, ett par varv med tejp gör att den sitter på plats.

För att det alltid ska finnas till hands är det en idé att sno 1 meter gaffa runt röret.

valdemar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips