Alternativt Användningsområde.

Idag när jag var uppe en sväng på "husberget" och hade satt mig för att fika drog det in lite dåligt väder.
Hade som vanligt inte direkt mycket med mig, Klädsel var shorts och tshirts och sedan en vindjacka som förstärkning
Satt där och fikade och funderade på om jag kunde på plats med mina bara ben i ryggsäcken.

Provade givetvis direkt. och visst. med snölåset helt uppfällt på min GG Vapor Trail så fick jag ner hela underkroppen utan problem, Varmt, skönt och funktionllt. Vet inte om detta diskuterats förut. men det känns som ett ypperligt användningsområde för säcken.Tänk om man kunde kombinera detta med en sovsäck på nått sätt?

/m
 
Idag när jag var uppe en sväng på "husberget" och hade satt mig för att fika drog det in lite dåligt väder.
Hade som vanligt inte direkt mycket med mig, Klädsel var shorts och tshirts och sedan en vindjacka som förstärkning
Satt där och fikade och funderade på om jag kunde på plats med mina bara ben i ryggsäcken.

Provade givetvis direkt. och visst. med snölåset helt uppfällt på min GG Vapor Trail så fick jag ner hela underkroppen utan problem, Varmt, skönt och funktionllt. Vet inte om detta diskuterats förut. men det känns som ett ypperligt användningsområde för säcken.Tänk om man kunde kombinera detta med en sovsäck på nått sätt?

/m


Har också testat detta, rätt kul, men vid häftigt regn så tränger det igenom så småningom. GG Vapor Trail är inte helt regntät vid häftiga skyfall..

// Jocke
 
Jag har testat att sova i det fria med benen i säcken och en regnjacka utbredd på överkroppen. Det kom bara lite regnstänk vilket var tur för annars hade jag nog blivit blöt ändå.
 
Mina tankar väks nu när jag köpt en 3/4 lång liggunderlag, ryggsäcken en Go lite Jam2 har jag planerat att ha under benen för att den just har en inbyggd cellplast i ryggen, men om det blir extremt kallt mot marken kanske detta skulle vara ett alternativ att stoppa in benen i säcken. Annars planerar jag att fylla säcken med lite kläder så blir det mindre luft mot marken som kyler kroppen.
 
Vintertid i bivack sover jag ibland med fötterna i ryggsäcken, alternativt med ryggan som extra liggunderlag. Det var en bra ide att sitta med fötterna i säcken, ska testa det vid tillfälle. Ett annat tips är att alltid behålla ryggsäcken på så vindskyddar och isolerar den ryggen, sen vänder man ryggen mot vinden.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.