Alternativ till liggunderlag för familj?

Öhnell tipsade i sin blogg om att IKEA hade ett knotttätt gardintyg, det tänker jag använda...

YES! Min dag är räddad. Det har lönat sig att skriva blogg! Jag har för övrigt nyss inhandlat 7 meter som ska användas till knottfönster i fjällstugan. Det blir ju sommarvarmt även där...

Vi har använt bubbelplast några turer och mer verkar inte barnen behöva under sig, de är lättare än vuxna och verkar sova gott på tunt (kanske gäller på yogamatta också),

Ja , jag tror att Britts tips tidigt i tråden är rätt bra: Exped Doublemat. Det är dessutom så stort att två stycken räcker för att täcka golvet i ett fyrmanstält. Materialets (Evazote) tålighet klår nog Rusta- och Yogamattor. De vuxna som inte vill ligga så hårt kan förstärka med varsitt halvlångt uppblåsbart.

Köper man två som man tejpar (limmar? syr?) ihop kan man sen skräddarsy ett som passar ens tält exakt.
A001062-00_img1.jpg

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för alla era svar! Både om chipspåsar och annat... *s* Jodå, jag håller mig kvar här på sidan, men kommer nog mest att läsa. Vi får se var det resulterar i för inköp. Betongtäckmatta var ju billigt, så vi kanske börjar där.

Nästa problem är att vi nu börjat snegla lite på kajak - då blir det värre med packutrymmet! *s* Men då får vi nog stå ut med lite obekvämhet.

Jessika

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips