Alternativ till Kajka 75/85

Norröna, Arcteryx

Fick lämna igen min Kajka, stod och valde mellan Norröna Nansen och Arteryx Bora, det blev den senare.........

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Osprey?

Osprey Aether skulle kunna vara ett alternativ,hyffsat lätt och ett pris som inte svider i lädret.Regnskydd tillkommer om inget gammalt ligger och gömmer sig i skrubben.

peter

Osprey Aether skulle kunna vara ett alternativ,hyffsat lätt och ett pris som inte svider i lädret.Regnskydd tillkommer om inget gammalt ligger och gömmer sig i skrubben.

peter

jepp, det är en finfin säck som jag fick hem för 1 timme sedan :). 60l rymmer min, den är kanonskön och priset (£139 med frakt) är riktigt bra. beställde från www.ellis-brigham.com och fick den 6 arbetsdagar senare! Ganska lätt är den ju oxå, något lättare än t ex Haglöfs Matrix 60.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips