Alternativ parkering till Kläppen och Torkilstöten i Ljungdalen?

Hej

Har tidigare parkerat vid ovan nämnda platser när jag har vandrat i området. Tänkte nu istället gå mot Dunsjön och sedan in mot Tronndalen. Ser på kartan att det verkar finnas en skidlift som går upp på ljungdalsberget. Är det ok att ställa sin bil där några dagar. Och är det någon som utgått därifrån. Förstår i andra inlägg att det kan vara stenigt när man kommer till Gråsjön och i passet till tronndalen.

//John

Hej
Har åkt buss dit och började vandringen med en middag på hotellet nedanför liften :)

Du borde kunna ställa bilen vid hotellet, eller vid vandrarhemmet.

Jag gick upp längs med liften. Inte jättecharmigt, men iallafall utsikt. Går man längs med leden i skogen, så lär men inte se så mycket.

Jag gick inte upp i skrevan, utan gick runt och upp i Tjaaksendurrie. Fin utsikt söderut!

Som sagt, mycket sten runt Gråsjön... Går inte att tälta där. Jag bodde vid småsjöarna 1071 (jättenfint) innan man kommer in där. Tur för mig, visste då inte att det var så stenigt runt Gråsjön...

Tronndalen är fin! Går du ut söderut eller norrut? Gillar personligen utgången söderut, men det beror ju på vart du ska hän sen.

Go tur,

/Peter

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för din info Peter.

Hade först tänkt att gå norrut genom Tronndalen och sedan ner genom , men det kanske får bli att tänka om.

//John

råkade visst skicka iväg det lite för kvickt. Tänkte först gå norr genom Tronndalen och sedan ner i Storådörren för att sedan gå upp igen i Lillådörren.

//John

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips