Alaska

Ska till Alaska i sommar. Skulle behöva lite tips om schysta vandringsställen (gärna vid kusten typ Kenai halvön eller något annat). Ska bl.a till Denali National Park och Gates of Arctic National Park.
 
Lyckost!!!

Vad säger man? Du vet inte hur underbart det är där! Du skriver att du ska till Denali National Park. Ta dig till nordsidan av Denali och åk buss in till Wonder Lake. Har du tält så ta dig över McKinley River (om du är haj på att vada: Annars glöm det!) och upp i någon dalgång, förslagsvis mot McGonagall Pass. Det är så vackert så vackert! Åh, vad jag längtar tillbaka! På kvällarna har de intressanta föreläsningar vid campingen vid Wonder Lake. Annars duger det bra med vart som helst på nordsidan. Det är "dubbel tumme". Tänk på att man måste ha tillstånd för vissa turer i parken. Jag är inte helt hemma på det där, men det kan naturligtvis myndigheterna, NPS, upplysa dig om plus hur man skyddar maten mot björnar.
Jag vet inget om vandringar söderut , men det är fint med en tur på havet nere i Seaward.

Hälsa björnarna och myggorna ifrån mig.
Laila.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
trekker44 Alaska Trekking 8
Northstar Vandring i Alaska? Trekking 12
thomalin Alaska inspiration! Trekking 3
mr_white2 Resa till Alaska!! Någon som har lite förslag vart man kan vända sig? Trekking 1
L.A. Alaska-resa Trekking 0
bjorn_osterlind Höst i Alaska Trekking 5
David L ALASKA Trekking 2
jonasryding Tips om vandringsleder i Canada/Alaska Trekking 3
Kalle E Alaska Trekking 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.