• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Äventyr i Australien

Tjingeling!

Nu är det så att jag ska sticka iväg till Australien i 11 månader. Och eftersom jag är där så länge så måste jag ju hitta på något kul att göra. Jag hade tänkt dyka lite och försöka lära mig surfa (att besöka det landet och inte ha surfat...) bland annat. Andra äventyr välkomnar jag med gläje! Kanske åker iväg med en bil ut i buschen!

Har ni några bra förslag på grejer jag inte får missa så får ni säga till om det.
Om det nu är någon av er som ska till Australien tiden mellan 24 september 2003 och 24 juli 2004 så får ni gärna skicka ett inlägg så kan vi ses!

Ha det så kul ni alla!
//Niklas

Fraser Island

Äventyr och äventyr....
Fraser Island är världens största sandö och nationalpark, ligger utanför Harvey Bay? på väg mot Barriärrevet från Sydney. Man hyr en Jeep eller åker med en arrangerad Jeep-konvoj och tar sig runt och campar på ön. Regnskog, fantastsika sanddyner både på stranden och mitt inne i regnskogen och Dingos överallt. Tre dagar känns som ett minimum.
Själv hyrde jag Jeep -95 tillsammans med fem andra (trångt) och hade fruktansvärt kul även om Dingosarna tog en del av våra grytor.

Missa inte: Lake Wabby.
Gör inte: Campa INTE en cm utanför avsett område, parkvakterna är mycket övertygande i sina förklaringar om att skicka dig ut ur Australien.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vad exakt är det som du vill göra? Själv kommer jag ifrån brisbane och det finns jätte mycket klättring, klivring, dykning, surfing, mountain biking osv. strax i närheten.
Att börjar surfa är väldigt lätt. Det är kanske bäst att få ett halv dags privat lektion och då är det bara att köpa brett och surfa, surfa, surfa! Man kann också hyra ut ett brett för ca. $25AUD halvdag.
Andra tipps är Hinchinbrook island och Tasmanian för riktigt 'wilderness' hiking. Skicka mig ett email om du vill veta mer....

Hej

kommer förbi Australien nångång under perioden december 03 - mars 04. kommer från Bali till Sydney tar landvägen till brisbane o åker sen vidare till NZ. Har inte bestämt hur länge jag stannar i AU men är öppen för alla äventyrsaktiviteter.

MVH

Mattias

info@aventyrscompaniet.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips