• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Äventyr i Australien

Tjingeling!

Nu är det så att jag ska sticka iväg till Australien i 11 månader. Och eftersom jag är där så länge så måste jag ju hitta på något kul att göra. Jag hade tänkt dyka lite och försöka lära mig surfa (att besöka det landet och inte ha surfat...) bland annat. Andra äventyr välkomnar jag med gläje! Kanske åker iväg med en bil ut i buschen!

Har ni några bra förslag på grejer jag inte får missa så får ni säga till om det.
Om det nu är någon av er som ska till Australien tiden mellan 24 september 2003 och 24 juli 2004 så får ni gärna skicka ett inlägg så kan vi ses!

Ha det så kul ni alla!
//Niklas
 
Fraser Island

Äventyr och äventyr....
Fraser Island är världens största sandö och nationalpark, ligger utanför Harvey Bay? på väg mot Barriärrevet från Sydney. Man hyr en Jeep eller åker med en arrangerad Jeep-konvoj och tar sig runt och campar på ön. Regnskog, fantastsika sanddyner både på stranden och mitt inne i regnskogen och Dingos överallt. Tre dagar känns som ett minimum.
Själv hyrde jag Jeep -95 tillsammans med fem andra (trångt) och hade fruktansvärt kul även om Dingosarna tog en del av våra grytor.

Missa inte: Lake Wabby.
Gör inte: Campa INTE en cm utanför avsett område, parkvakterna är mycket övertygande i sina förklaringar om att skicka dig ut ur Australien.
 
Vad exakt är det som du vill göra? Själv kommer jag ifrån brisbane och det finns jätte mycket klättring, klivring, dykning, surfing, mountain biking osv. strax i närheten.
Att börjar surfa är väldigt lätt. Det är kanske bäst att få ett halv dags privat lektion och då är det bara att köpa brett och surfa, surfa, surfa! Man kann också hyra ut ett brett för ca. $25AUD halvdag.
Andra tipps är Hinchinbrook island och Tasmanian för riktigt 'wilderness' hiking. Skicka mig ett email om du vill veta mer....
 
Hej

kommer förbi Australien nångång under perioden december 03 - mars 04. kommer från Bali till Sydney tar landvägen till brisbane o åker sen vidare till NZ. Har inte bestämt hur länge jag stannar i AU men är öppen för alla äventyrsaktiviteter.

MVH

Mattias

info@aventyrscompaniet.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Malle_27 Äventyr/vandrings kompis sökes runt Trondheim trakterna:D Reskompis 2
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
frimanniska Kanada och Alaska (vandring, nationalparker, äventyr) Reskompis 2
Kilo Lima Äventyr hösten 2011 Reskompis 2
fjllrv små resor stora äventyr! Skåne Danmark. Reskompis 3
sodan MTB och Äventyr i Alperna Reskompis 3
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
obygden Mongoliet - häst, vandring & äventyr Reskompis 11
Mr olsson Några äventyr i dec??? Reskompis 0
mo9jan Äventyr i sommar. Reskompis 1
Pelle Neding Äventyr i Costa Rica i december? Reskompis 1
Tigerfish Äventyr, Vildmärk, Adrenalin och Fiske! Reskompis 1
hnle ASIEN ÄVENTYR!!!!! Reskompis 2
ÄventyrsCompaniet NZ - Äventyr/jobb Jan-feb! Reskompis 3
Bumse Äventyr vecka 32 Reskompis 0
remling Äventyr i Norge Sommar! Reskompis 0
matsulle Äventyr sökes Reskompis 2
bjorn_osterlind äventyr i höst Reskompis 0
Alexer Himalaya - Ödets Äventyr Reskompis 0
Mal Äventyr sökes Reskompis 7
Martin81 cool ÄÄventyrligt resesällskap Australien sökes:) Reskompis 0
emmablomgren Ressällskap i Australien juli 2008 Reskompis 1
per160 Bila och vandra i Australien juni-juli Reskompis 3
Jake78 Working Holiday i slutet av september (Australien) Reskompis 0
AnnaKarin reskompis asien/australien Reskompis 4
em Australien i december! Reskompis 2
NZ och Australien januari 2001? Reskompis 0
Australien Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.