Är vacumpåsar bra

eller rättare frågat. Har någon erfarenhet av dessa vacumpåsar? och sparar man verkligen utrymme med att använda sig av dessa? Har hittat en sida som heter smartasaker och där säljer de till hyfsat bra priser sådana. 4 "stora" vacumpåsar 70x 50 och 55x35 för 145 bagis.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Använder en del sånt för att förvara extratäcken och annat skrymmande. Har testat någon gång att använda det i ryggsäcken, när jag hade med mig en kudde åt sonen. Det funkade, men för vanlig packning tycker jag vanliga vattentäta säckar med rullstängning funkar lika bra. Det brukar inte vara några problem att komprimera rätt bra med hjälp av en sån.
Fördelen med rullstängningsvarianten är att de finns i lätta varianter, som ända tål en del. Bra när man ska bära. Dessutom är de lite rundare i formen, vilket passar bra i ryggsäcken.

/OJ

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips