Är RIK ett proprietärt format som kostar?

Jag har ställt frågan på Touratech forum om Touratech skulle kunna införliva rikformatet bland importerbara format. Svaret jag fick är att formatet är proprietärt och förbundet med avsevärda licenskostnader, varför det knappast kommer att fås att fungera i TTQV.

Attans - det gick ju i Fugawi och OZiExplorer. Då borde det väl gå i TTQV också. Nån som har några bra argument? Välkomna att lägga in dem på tyska i forumet (sök på rik AND RT90) under rubriken Projektionen, Datums etc. Eller framför dem här så ska jag vidarebefordra dem. Man kan föresten skriva på engelska också.

Kontakt tagen med Lm för diskussion. Lm borde ju kunna tjäna mer pengar på att sälja kartor över nätet i rik format än på licensavgifter som är satta så att ingen har råd. För övrigt anser Lm att rik-kartorna är jämförelsevis lågt prissatta. Skilda världar....

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips