Är jag eller dom dumma? Resor i sovsäck

Jag undrar varför det inte är elastiska band i krage och ansiktslinningen i sovsäckar. Eller om det nu är det på vissa? Kan tänka mig att det blir lättare att justera hur tätt det ska sluta, plus att man antagligen kan få det tätare. Dessutom kan man ju ta sig ur säcken utan att hitta de små "nyparna" vid eventuellt nödfall.. Tacksam för svar!

Tja

Jo det finns på en del modeller, bara att välja en som har. Jag tycker att dedt är bättre med elastiskt band. Har man en utan så är det ju inte så betungande att byta..

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips